På BI sin nettside ligger det en sak om
Social Media Awards. Denne saken er en kopi av en pressemelding som ble sendt ut til NTB av kommunikasjonsavdelingen på BI. Utenom bildet da, som BI har tatt fra Komma. NTB skal ha sendt ut melding klokken ti i går formiddag (torsdag 25.02.2010). Pressemeldingen har blitt plukket opp av flere nettaviser, av ulik størrelse. Men spør du meg har de utelatt det viktigste, utenom hvem vi er og hva vi har vunnet. Nemlig hvorfor vi vant og ikke minst linken til bloggen. Noe leseren kan finne på å savne. Er det kanskje oppbyggingen av pressemeldingen som gjør det?
Se eksempler på steder vi er nevnt her:
LaagendalspostenDagens NæringslivBlir spennende å se om det er flere som plukker dette opp. Uten å være for objektiv, så syns jeg dette er en sak med nyhetsverdi. Og den er nok en liten pluss for oss som går på PR og kommunikasjonsledelse.
Bergitte Lowzow
3 kommentarer: on "Vi får i hvert fall litt oppmerksomhet"
Noen hvisket til meg at dette innlegget er som å si; "Hei, vi er PR-studenter, men greier ikke skaffe PR".
Det er jeg ikke enig i. Det er jo BI som har kontaktet media for å få positiv oppmerksomhet rundt BI og linjen vår. Noe jeg selvfølgelig støtter. Legg merke til rekkefølgen på linkene på høyreside i BI sin sak, så ser dere at denne saken passet fint for BI nå i rekrutteringsperioden deres.
Men jeg ser nå at det gikk litt fort når jeg valgte tittel på innlegget. Den passer ikke helt og kan være litt misvisende i forhold til teksten. Dårlig jobb fra min side.
Men jeg satser på at de fleste tok poenget i innlegget, nemlig å vise at vi har fått noe omtale, hvordan en pressemelding kan se ut i NTB-form og at det jeg mener er meget relevante opplysninger ikke kom med i nettmediene.
http://www.kampanje.com/pr/article553133.ece
http://www.kommunikasjon.no/Foreningen/Nyheter/7507.cms
Legg inn en kommentar