4. mars 2010

Vinnerblogger


Det var jo ikke bare Komma som vant under EUPRERA Social Media Awards, det var også en studentvinner og en vinner som jobber med PR.

Jeg tenkte å presentere disse her, siden flere kan være interessert i å følge bloggene. Begge vinnerne skriver på engelsk om PR og digitale medier.

Best practitioner/researcher:
Ben Cotton – Social Web Thing

Ben Cotton er utdannet fra Leeds Metropolitan University. Nå jobber han i Spook Media, digitalavdelingen til Edelman.

Det er et ganske variert innhold på bloggen. Blant annet skriver han om hvordan man bør oppføre seg i sosiale medier, han kommenterer dagsaktuelle temaer, legger ut sine egne presentasjoner, legger ut intervjuer med forskjellige personer og tipser om ledige stillinger.

Best student blogger:
Laura Fischer – New Media in Practice

Laura Fischer er fra Tyskland, men tar nå en master på Leeds Metropolitan University i PR and New Media. Hun startet bloggen sin i februar i fjor. Dette er hennes første blogg.

Noe av det hun skriver om er forskjellen på sosiale medier og tradisjonelle medier og om hvordan man kan skape en digital identitet. Hun blogger også om forskjellige kampanjer i digitale medier.

-----

Selv tror jeg at det kan være nyttig å følge med på PR-blogger rundt om i Europa og verden. Lovende PR-studenter kan nok lære en hel del, samt få noen tips om videre utdanning.

Om du har et bloggtips må du gjerne legge det igjen i kommentarfeltet!

Lise Mette Kjellberg
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

1 kommentarer: on "Vinnerblogger"

Pål Horsle sa...

Heis til alle bidragsytere i Komma. Gratulerer masse også i fortsettelsen. Fortsett med engasjementet, interaktiviteten og bidragene. Jeg fulgte presentasjonen av Lise Mette Bergitte sin presentasjon av Komma i Gent, og har også sittet i den europeiske juryen. Jeg og noen ytterst få til har kjent til utfallet av kåringen tre uker i forveien. Takk til alle fordi vi holdt oss innen sperrefristen av nyheten. Dette gjorde det mulig å få til et effektivt presseframstøt. At det norske bidraget Komma er vinner overasker meg ikke. Jeg har i flere år fulgt ulike studentbidrag (bach' & mastercases) fra ulike PR-utdanninginsinstitusjoner i Europa. Endelig fikk vi til norsk deltakelse. Og vant på første forsøk. Nytt i år var altså prisene innen sosiale medier. Jeg tror det er viktig å delta og hente impulser fra det Europeiske kulturelle og faglige fellesskapet. Norge har fortsatt mye å lære - og mye å lære fra seg. Her setter jeg Komma.

Legg inn en kommentar