3. nov. 2010

Forslag til nytt slagord

Helge hadde et interessant innlegg om slagordet for PR-linjen. «Uansett hva du skal si – vi kan si det bedre» Han spør om vi faktisk kan si det bedre, og om dette er essensen på vår linje.

Klart budskap til alle
Kanskje er oppgaven at vi kan si det tydeligere til flere. Det er vår utfordring å nå ut til de riktige målgruppene med en forstålig informasjon. Det gamle slagordet sier lite om hvem vi kommuniserer til. Derfor har vi et nytt forslag: «Klart budskap til alle – PR-linjen”

Større gensere
Det er vanskelig å definere hva det betyr ”å si noe bedre”.
Dessuten er det meningen at utdanningen skal gjøre oss i stand til å være med på å bestemme hva som skal sies, til hvem, og hvordan.
Det heldekkende slagordet ”Uansett hva du vil si, så spør oss først om det er fornuftig og definer hvem du vil si det til, så skal vi si det klarere til målgruppen” er litt langt på en genser. I så fall må vel alle lages i XXXXL. Derfor kan kortversjonen ” Klart budskap til alle – PR-linjen” være et alternativ. Vi skal tilby de som trenger det et budskap som kan nå fram til ”alle”. Dette slagordet påstår ikke at vi alltid kan si det bedre.

















Av Dag Thoresen





Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

9 kommentarer: on "Forslag til nytt slagord"

Anonym sa...

Haha! Ser ikke for meg at "baggy" klær blir på moten blant PR-folk akkurat.

Jeg er enig i at det er bedre med et kort slagord. Dette forslaget sier det i alle fall bedre. Jeg er litt usikker på om vi nødvendigvis må si det til "alle". Hva med bare "Klarere budskap - PR-linjen". Da sier vi heller ikke at vi alltid sier det bedre enn noen andre.

Helge Moe Fredriksen

Liv-Runi sa...

Hva med: PR-linjen - vi lever for kommunikasjon!

Anonym sa...

Kjører bare på med flere forslag:

PR-linjen
– bygger relasjoner.
– nå ut!
– når du ikke vil rope.

Helge Moe Fredriksen

Anonym sa...

– Bindeledd mellom samfunn og næring

Anonym sa...

Jeg likte "Klarere budskap - PR-linjen" :) Godt å se mange forslag!

Anonym sa...

Flotte forslag og kommentarer.
Men "Klarere budskap" får meg til å lure på hvem eller hva vi er klarere enn? Kanskje "Klart budskap - PR-linjen" er klarere:)

Dag THoresen

Anonym sa...

jeg syntes Dag og Helge helt klart er inne på noe her, alt er jo et definisjons spørsmål, uansett mener jeg at "slagordet" burde forandres, ikke at det er dårlig, men kanskje litt tvetydig. det må være kort og uten tvil om hva som skal kommuniseres. og Liv... det kunne likegodt stått vi lever AV ... ;)

Anonym sa...

– tydelig og klart

Anonym sa...

PR-linjen; Vi får det sagt

Hilsen Daniel

Legg inn en kommentar