26. okt. 2010

Hva vil vi si og hvordan burde vi si det?

First House
Som vi vet er det svært få mennesker som har et klart bilde av hva vi driver med og hva vi kan. I den siste tiden har det vært mye kritisk omtale angående PR i Norge. Trenger du noengang et eksempel på hvorfor du liker utfordringer ligger det rett foran deg; Du valgte å studere PR og Kommunikasjonsledelse på BI, samtidig som First House ble etablert.

PR handler ikke om manipulasjon
Når vi studenter skal velge et nytt slagord til linjen vår, mener jeg det er viktig og skape et riktig og positivt inntrykk av hva PR egentlig er. PR handler ikke om manipulasjon, hemmelige møter eller andre "skumle saker", men hovedfunksjonen med PR er å være et bindeledd mellom samfunn og næringsliv.

Hvordan blir vi oppfattet
Vi som studerer PR og Kommunikasjonsledelse på BI har desverre ingen beskyttet jobbtittel når vi skal ut i arbeid. Hvem som helst kan starte et PR-byrå, betale Google for øverste søk angående PR og dermed skape førsteinntrykket for hvem vi er og hva vi driver med. Dermed blir vi stående til ansvar for hva alle andre gjør, samtidig som vi lar denne gruppen fortelle samfunnet hva vi driver med. Dette er en oppgave vi tydeligvis ikke burde overlate til noen andre enn oss selv.
Før vi skal bestemme oss for slagord, burde vi kanskje bestemme oss for hvordan vi vil bli oppfattet?

av Christoffer Hauge Rørtveit
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

1 kommentarer: on "Hva vil vi si og hvordan burde vi si det?"

Anonym sa...

bra arbeid. ikke dårlig å dra frem med enormt tidspress i klassen :)

Legg inn en kommentar