4. feb. 2010

Tack för mig!


Nu sitter jag här lite vedmodigt och går igenom och sorterar alla mina mappar på datorn. Samtidigt som jag skriver mitt första inlägg i denna blogg och mitt sista som ledare för PR-linjen. Känslorna är lite blandade, och det är inte bara en gång som jag har tänk att jag vill fortsätta. Speciellt nu när jag har kommit så gott igång med det. Nu när jag vet alla rutiner, nu när jag vet vad som har fungerat och vad som har gått som med Norge i handbolls EM. Samtidigt tänker jag att man måste sluta en dag. Och att det egentligen är väldigt naturligt att den dagen är idag, då jag är färdig till sommaren. Jag märker också att det är nyttigt med nya människor i sådana här typer av positioner. En ny fläkt som kan fortsätta där vi har slutat, en som kan se nya möjligheter. En som har andra och nya kontakter och som framför allt, ser det vi har missat.

Vi var ett helt nytt gäng som tillträdde i början av 2009. Vi var alla färska och lite osäkra vad vi faktiskt hade gett oss in på. Vad vi önskade och vad alla andra ville ha utav oss. Efter lite tid och jobb tillsammans fick vi grunden på plats och vi kunde börja se framåt. Sätta våra riktmärken och mål. Några mål kan vi säga oss nöjda med, medan vissa är mer upp till andra att avgöra resultatet på. I det stora hela måste jag ändå ärligt erkänna att jag är nöjd över vårt arbete och vår insats. Alla har verkligen gått in i sina uppgifter och gjort sitt bästa. Något jag som ledare är otroligt tacksam för och som gör att jag har velat jobba dubbelt så hårt.

Ett år går så fort och det märks extra tydligt när jag går igenom allt material och inser vad vi faktiskt har hunnit med på ett år. Hur många saker vi har fått till, hur mycket vi har fått varit med om och hur mycket mer vi vet idag om både skola och relationer runt om. Samtidigt som jag inser vad mycket vi inte har gjort, vad mycket vi har lärt oss och kunde har gjort annorlunda om vi skulle ha gjort det igen.

Året startade med ”åpendag” för alla kommande studenter. Vi satsade ordentligt på dagen med både tävling och hembakat, och vare sig det berodde på oss eller andra så ökade antal sökande till vår linje. Våren fortsatte med Tryvannsdagen som var ett gemensamt arrangemang mellan alla linjer på skolan. Vi fick till en CV-kurs och en ny PR-dag för alla studenterna. Med flera goda föredragshållare på dagen och en mycket trevlig middag och fest på kvällen. Examenstiden rullar på och sommaren kommer fortare än vi anar.

Hösten sparkas igång med Fadderrullan och vi välkomnar alla våra nya medstudenter. Under hösten fyller utbildningen 25år och vi är med i planläggningen av det stora arrangemanget på BI. Något som vi senare också deltar på. För att markera det även för studenterna valde vi att lägga ett liknande upplägg dagen efter. En dag med goda föredragshållare och lite mingel avslutades med middag, fest och underhållning. För att avsluta året från oss och ge lite uppmuntring i examensperioden bjöd vi en förmiddag på glögg och pepparkakor. Under årets lopp har vi också fått igång vår hemsida och denna härliga blogg! En av de saker som står på min personliga topplista över året. En blogg där alla får ha en mening, där alla får yttra sig och tycka till.

Jag är otroligt glad och tacksam över att jag har haft möjlighet att vara med på det här året. Det är ofta saker man önskar att ändra på eller saker man tycker något om. Att nu ha haft möjlighet att kunna förändra och förnya, eller faktiskt se hur lång tid saker kan ta på grund av en omfattande regelbok gör att man lättare ser helheten. Vissa saker har en längre behandlingsprocess än andra.

Jag vill passa på att hylla och rätta ett enormt stort tack till alla er som har jobbat med mig i styret. Ni är verkligen toppen! Jag har haft det super skoj mer er och är glad över allt vi har lyckats få igenom. Ni är verkligen ett positivt gäng och har tagit allt från att blåsa ballonger till att stå klara i dress kl 7 på morgonen med ett smil. Jag kan råda alla till att någon gång vara med i ett liknande upplägg. Det handlar om så mycket mer än att bara ordna sociala turer och arrangemang. Man får vara med och uppleva så mycket samtidigt man lär en hel del. Det är ett år jag med glädje kommer att minnas som ett lärorikt år.

Så tillslut, det är lite vemodigt med ändå med otroligt stor tro på nästa ledare som jag i morgon lämnar över stafettpinnen. Jag är helt säker att de kommer att göra det ännu bättre och ännu mer attraktivt att delta på allt som händer och sker.

Tack för mig!

Veronica Wattle
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

2 kommentarer: on "Tack för mig!"

Lise Mette sa...

Haha, for ett bilde!

Men over til teksten;
blir nesten helt rørt av å lese, jeg!

Det har vært et veldig fint år, og jeg er glad du har vært leder. Det har vært kjempemoro å få være med :)

Lykke til, neste styre!

Liv-Runi sa...

Takk for din fantastiske innsats som leder Veronica. Du har gjort en bra jobb!

Legg inn en kommentar